Archyvai

Prancūzų poros nuotykiai Europoje ir Vilniuje

Keliauti galima įvairiai. Ypač atpigus lėktuvų bilietams, vis mažiau žmonių renkasi kartais jau pamirštamas transporto priemones – traukinius, autobusus, netgi automobilius. Vis dėlto atsiranda entuziastų, kurie mėgsta patirti kažką labiau jaudinančio, bet mažiau patogaus. Kalbamės su prancūzų porele Džeremiu ir Kristina, kurie pasiryžo vienai įdomiausių kelionių savo gyvenime – nutranzuoti visą atstumą nuo savo gimtojo Liono miesto iki pat Maskvos.

Kiekviename mieste praleidžia bent kelias dienas

Abu nuotykių ieškotojai apsistojo vilniečių namuose pasinaudoję Couchsurfing.org tinklalapiu. Prie jo prisijungę žmonės sutinka į savo namus priimti keliautojus, kurie praleidžia bent kelias dienas kartu su šeimininkais. „Tai yra fantastiška. Kelionės metu mes jau gyvenome įvairiose vietose – Miunchene, Berlyne, Varšuvoje, dabar atvykome į Vilnių. Smagu susipažinti su vietiniais žmonėmis, daug įdomiau negu tradiciškai gyventi viešbutyje ir būti turistu. Šeimininkai visada aprodo miestą, nusiveda į geriausius barus. Taip labiau pajunti, kuo kvėpuoja valstybė, kuo ji gyvena.“,- keliavimo tokiu būdu privalumus pasakojo Kristina.

Džeremis pasidalino įspūdžiais apie patį tranzavimą. „Kai praleidi kelias valandas su nepažįstamu žmogumi mašinoje, jis tau gali papasakoti daug įdomių dalykų. Žinoma, kartais būna taip, jog vairuotojai nekalba nei angliškai, nei kita užsienio kalba. Taip buvo, kai važiavome iš Marijampolės į Kauną. Bendravome pirštų kalba, bet vis tiek buvo smagu, kartais net nereikia bendrauti, užtenka šypsotis.“,- pasakojo Džeremis. „Vis dėlto, keliavimas tranzuojant pakankamai išvargina, nes visą dieną tenka stovėti prie kelio, labai pavargsti. Todėl atvykę į kokį nors miestą, stengiamės ten pabūti kiek ilgiau. Atgauti jėgas, pasivaikščioti, aplankyti muziejus, išgerti vietinių gėrimų ir paragauti patiekalų. Pavyzdžiui, Miunchene buvome keturias dienas, nors Varšuvoje praleidome tik dvi. Tai priklauso nuo pavargimo laipsnio“,- savo kolegai antrino Kristina.

Vilniuje patinka maistas ir muziejai

Prabėgus trims dienoms viešnagės vilniečių namuose Kristina su Džeremiu jau spėjo aplankyti keletą vietų ir buvo įdomu sužinoti, kurios jiems paliko didžiausią įspūdį. „Be abejonės, Vilniaus Katedra yra tikrai labai graži. Ji šiek tiek kitokio pobūdžio, negu dauguma bažnyčių Prancūzijoje. Gaila negalėjome patekti į šalia esantį pastatą [Valdovų Rūmai – red.], nes jis irgi atrodo vertas dėmesio. Vaizdas nuo Gedimino kalno tikrai įspūdingas, net apima didybės jausmas, kai ten užlipi, nors ir jautiesi be proto pavargęs“,- pastebėjimais dalinosi Džeremis.

„O man asmeniškai labiausiai patiko muziejus, kuriame buvo eksponatai iš KGB veiklos ir apie genocidą [Genocido aukų muziejus – red.]. Prancūzijoje tokių visiškai nėra, taigi buvo be galo įdomu pamatyti tai, kaip sovietmečiu ir karo laikotarpiu buvo elgiamasi su žmonėmis, man tai buvo labai didelė patirtis.“,- pasakojo Kristina. „Bet, žinoma nepamirškime ir puikios jūsų virtuvės. Prancūzijoje mes valgome šiek tiek kitokį maistą, daugiau jūros gėrybių. Kiek pastebėjau, lietuviai labai mėgsta patiekalus, kuriuose iš išorės yra koks nors sluoksnis, o viduje mėsa. Bet man tai labai patinka. Ypač skanūs buvo maži miltiniai gabalėliai su mėsa [koldūnai – red.] ir grybų padažu. Norėčiau dar kartą jų paragauti.“,- juokėsi Kristina. „O man asmeniškai pats skaniausias dalykas buvo bulviniai blynai su mėsos įdaru. Niekada nebūčiau pagalvojęs, kad galima taip skaniai valgyti bulvinius patiekalus. Panaši virtuvė vyrauja ir Lenkijoje, bet čia buvo kur kas skaniau. Ir žinoma, man, kaip dideliam alaus mėgėjui, labai simpatizuoja lietuviškas alus. Ypač skanus buvo gyvas alus, toks tamsus, su karamelės prieskoniu [Varniukų alus – red.].“,- apie savo pomėgius Lietuvoje pasakojo Džeremis.

Europoje tranzuoti buvo lengva, šiek tiek baiminasi dėl Rusijos

Paklausti apie tai, su kokias sunkumais susidūrė tranzuodami, prancūzų porelė išvardino keletą situacijų. „Tranzuoti Europoje yra labai paprasta. Kadangi visur galioja Šengeno erdvė, nereikia jokių vizų, nebūtina ilgai stovėti prie valstybių sienos. Tiesiog užsidedi kuprinę ant pečių ir keliauji ten kur nori. Per Vokietiją pravažiavome labai greitai, nes didelis autobanų tinklas leidžia judėti greitai ir be jokių problemų. Kiek sunkiau buvo Lenkijoje, kur keliai nėra tokie geri kaip Vokietijoje, daug mažiau autostradų. Be to, jau minėtas kalbos barjeras kartais apsunkina situaciją, vairuotojai nuveža ne ten, kur mums iš tikrųjų reikėtų. Kai pervažiavome Lietuvos sieną, jau buvo tamsi naktis. Gerai, kad kartu vežamės palapinę, tai joje ir nakvojome, šalia kelio. Ryte atsibudome ir tranzavome toliau, o vakare jau buvome Vilniuje.“,- nuotykius kelyje pasakojo Džeremis.

Paklausti, kur tranzuotojai trauks toliau, teigia galutinio sprendimo dar nepriėmę. „Turime įvairių planų, bet jie paaiškės tik tada, kai išvyksime iš Vilniaus. Iš tikrųjų planuojame aplankyti Tartu miestą Estijoje, o vėliau jau traukti į Rusiją. Labai norime į Sankt Peterburgą. Bet, kiek teko girdėti gandus, Rusijoje tranzuoti dar sudėtingiau negu Rytų Europoje. Sakoma, jog keliai yra prastos kokybės, automobilių nedaug ir jie važiuoja lėtai. Todėl ir norime pirmiausiai nuvykti į Sankt Peterburgą, nes tikriausiai iš jo daug automobilių važiuoja į Maskvą ir galbūt mums pasiseks.“,- kiek nuogąstaudama savo mintis dėstė Kristina.

„Ilgai laukėme, kol gausime vizas į Rusiją tokiam ilgam laikui, nes mes planuojame Maskvoje praleisti apie savaitę. Tai bus tarsi Napoleono žygis per Rusiją [juokiasi – red.]. Šiek tiek bijome, bet tikriausiai viskas bus gerai. O šiuo metu mes tiesiog gerai leidžiame laiką, džiaugiamės gyvenimu. Vilnius paliko didelį įspūdį, tikriausiai panašios emocijos mus aplankys ir Latvijoje bei Estijoje. Kol kas mums labai sekėsi, vis pakliūdavome į tikrai entuziastingų ir gerų vairuotojų rankas. Jiems dažnai labai patinka mūsų idėja tranzuoti iš Prancūzijos į Maskvą. Aš laikausi tokios pat nuomonės, ir manau, kad šios kelionės nepamiršiu visą savo gyvenimą.“,- pokalbį užbaigė Džeremis.

Informacija © Vilnius by Night. Griežtai draudžiama kopijuoti bei platinti be vilniusbynight.lt sutikimo.