Archyvai

Praėjusiais metais gyventojai pramogavo rečiau, bet kokybiškiau

Praėjusiais metais pradėjusi atsigauti šalies ekonomika teigiamai paveikė ir bilietų platinimo rinką. Iš viso 2010 m. bilietų platinimo bendrovė „Tiketa“ bilietų išplatino 6,1 proc. mažiau nei 2009 m., tačiau bendrovės apyvarta paaugo 0,5 proc. ir pasiekė beveik 27 mln. litų. Tai rodo, kad praėjusiais metais gyventojai pramogavo rečiau, bet kokybiškiau, prioritetą skirdami išskirtiniams renginiams.

„Apibendrinant praėjusius metus matyti, kad gyventojai buvo labiau linkę pataupyti ir nueiti į brangesnį renginį, kuriame jau seniai norėjo sudalyvauti, užuot rinkęsi kelis pigesnius. Tai puikiai iliustruoja roko legendų „Metallica“ ar Stingo koncertai Vilniuje. Ekonominio sunkmečio metu buvo išparduoti visi bilietai, kainavę apie 200 ir daugiau litų. Vadinasi, pramogą besirenkantiems vartotojams itin svarbi renginio kokybė, jo dalyviai ir jų žinomumas, patrauklus turinys. Be to, pastebėjome, kad vis daugiau žmonių draugams ir artimiesiems Kalėdoms dovanojo bilietus į renginius“, – sakė „Tiketos“ vadovas Andrius Žiauberis.

Praėjusiais metais „Tiketa“ padidino bilietų platinimo rinkos dalį, pasiūlydama vartotojams net 4 tūkst. skirtingų renginių, t.y., 31,5 proc. daugiau nei užpernai. Sparčiausiai tarp siūlomų renginių augo šeimos bei teatro ir meno renginių, taip pat įvairių muzikos ir meno festivalių skaičius.

Metų renginiu, į kurį „Tiketa“ pardavė daugiausia bilietų, tapo „Metallica“ koncertas. Į balandžio 20-21 d. vykusius abu kultinių rokerių koncertus „Siemens“ arenoje bendrovė išplatino 20 tūkst. bilietų. Tarp sėkmingiausių praėjusių metų koncertinių renginių buvo jau trečią kartą Lietuvoje koncertavusio legendinio rokerio Stingo bei Karališkojo Didžiosios Britanijos simfoninio orkestro pasirodymas, taip pat skandalingosios Vokietijos grupės „Rammstein“ koncertas. Juose dalyvavo po 10 tūkst. klausytojų. Ypatingo susidomėjimo sulaukė ir „Smokie in Symphony“ koncertų serija keturiose didžiųjų šalies miestų arenose.

Per 9 tūkst. muzikos mylėtojų 2010-aisiais sutraukė populiariausių festivalių trejetukas, kurį sudarė „Bliuzo naktys“, festivalis „Satta outside“ ir „Tamsta muzika 2010“.

Sėkmingiausiu renginiu visai šeimai pernai tapo didžiausią metų gimtadienį atšventęs kolektyvas „Tele Bim-bam“. Motinos dienos popietę „Siemens“ arenoje susirinko per 7 tūkst. mažųjų kartu su tėveliais, siekusiais šypsenų rekordo. Tiek pat žiūrovų sulaukė ir tradiciškai pavasarį Lietuvoje besilankančio Didžiojo Maskvos cirko pasirodymai.

2010-ųjų sporto renginiu tapo auksinis Europos jaunių vaikinų krepšinio čempionatas, per 11 dienų sulaukęs apie 20 tūkst. žiūrovų. Platinant bilietus į čempionato rungtynes, kuriose žaidė Lietuvos ir Rusijos jaunių rinktinės, pasiektas ir 2010-ųjų dienos pardavimo rekordas – per dieną parduota per 4 tūkst. bilietų.

Metų rungtynių vardas atiteko 7-iems lemiamiems superfinalo „Lietuvos ryto“ ir „Žalgirio“ komandų susitikimams dėl LKL čempionų titulo. Į finalines rungtynes krepšinio aistruoliai išgraibstė visus „Siemens“ arenos bilietus.

Rolando Kazlo pastatyta A. Čechovo „Palata“ buvo greičiausiai parduodamas spektaklis – bilietai į pirmuosius šešis pasirodymus parduoti per savaitę.

Praėjusiais metais „Tiketa“ taip pat pristatė integruotą bilietų platinimo sistema „Tiketa 2.0“, kuri apėmė prekybos bilietais kasų atnaujinimą, bilietų įsigiimo internetu supaprastininimą ir pagreitinimą, taip pat bendrovės interneto svetainės modernizavimą. Renginių organizatoriams pasiūlyta naudotis nauja pardavimų analizės ir prognozavimo programa „Ticketexpert“.

Aktyviausius renginių lankytojus vienijantis „Tiketos“ klubas 2010 m. išaugo beveik dvigubai iki 11 tūkst. narių.